| Apple Iphone |
|
15.1.07 17:38
Grez
|
No tuossa Applen kikkulassahan mainostetaan olevan läheisyystunnistin jonka pitäisi kytkeä kosketusnäyttö pois päältä kun se pistetään korvan viereen.
|
|
16.1.07 12:35
Whig
|
Grez:No tuossa Applen kikkulassahan mainostetaan olevan läheisyystunnistin jonka pitäisi kytkeä kosketusnäyttö pois päältä kun se pistetään korvan viereen.
Mielenkiintoinen systeemi. Mitenköhän se mahtaa erotella käden ja korvan/pään?
icebox: "Täytyy sen verran kommentoida tota vertailua, että origossa ei ole "oikeata" kosketusnäyttöä."
No kelpaako sitten vaikka P900:n näyttö "oikeaksi" kosketusnäytöksi? [ Homeiset sivut | myydään kamaa | kuvia halvoilla zoomeilla: pBase | Valokuvia ]
Myydään: Helios Skyliner 200 + Kamera-adapteri + Plössl 32mm 1 1/4" + aurinkosuodin.
Ostetaan: Psion (5mx) roinaa. Esim. datakaapeli, kynä jne. jne.
|
|
16.1.07 23:14
icebox
|
Whig:
icebox: "Täytyy sen verran kommentoida tota vertailua, että origossa ei ole "oikeata" kosketusnäyttöä."
No kelpaako sitten vaikka P900:n näyttö "oikeaksi" kosketusnäytöksi?
En tiedä miten P900:ssa on tuo kosketuksen tunnistus tehty, mutta origossa näyttö ei itsessään tunnista mitään. Sinänsä varmaan tuo origonkin näyttö täyttää kosketusnäytön määritelmän, mutta itse en pidä tuota "oikeana" kosketusnäyttönä, koska tuo kosketuksen rekisteröivä pleksi on täysin erillinen komponentti itse näyttömoduulista. Toteutuksena tuo pleksi on parempi kuin naarmuherkkä kalvo, mutta tilaa vievämpi ratkaisu. "Without Hope,
Without Fear"
|
|
17.1.07 22:34
SuperHero
|
Uusi Iphone mainos on ilmestynyt ja samalla paljastuu uusia ominaisuuksia :).
http://www.youtube.com/watch?v=1xXNoB3t8vM
|
|
24.6.07 19:48
Ruutiveijari
|
Voisiko otsikkoon korjata tuotteen nimen oikean kirjoitusasun mukaisesti?
20 minuutin esittelyvideo iPhonen toiminnasta
|
|
24.6.07 21:46
T3
|
Ruutiveijari:Voisiko otsikkoon korjata tuotteen nimen oikean kirjoitusasun mukaisesti?
Herkkiä nämä appleuskovaiset ;) T3 6,5x55 SE
|
|
24.6.07 22:06
Ruutiveijari
|
T3:Herkkiä nämä appleuskovaiset ;)
Varmasti, sellainen en kylläkään ole. Minusta vain näyttää paremmalta Nokia E65 kuin Nokia e65 kuin myös Apple iPhone kuin Apple Iphone.
|
|
25.6.07 19:03
cealdyn
|
Harmi ettei tukea kolmannen osapuolen ohjelmille löydy :( Muuten menisi puhelin kyllä hankintaan vaikka applen tuotteista en muuten perustakaan.
|
|
26.6.07 17:47
Geefabio
|
cealdyn:Harmi ettei tukea kolmannen osapuolen ohjelmille löydy :( Muuten menisi puhelin kyllä hankintaan vaikka applen tuotteista en muuten perustakaan.
Niin siis ongelmasi on, että puhelimeen ei voi asentaa kolmannen osapuolen softia. Kolmannen osapuolen softia kun voidaan tehdä vaikka kuinka paljon. Ne vain toimivat Web2.0 periaatteella, eli käyttöliittymä näkyy laitteessa, mutta itse suoritus tehdään muualla (ajax, dhtml jne). Vertaa esim googlemaps (selaimessa), onko väliä onko kyseessä websovellus vai paikallinen softa?
Tähän Apple siis pyrkii, että softat ajetaan muualla. Itse pitäisin enemmän toisesta lähestymistavasta monen muun lailla, mutta kannattaa pitää kuitenkin mielessä, ettei iPhone ole täysin rampautettu 3 osapuolen sovellusten kannalta.
Saapa nähdä muutenkin, missä vaiheessa tuota saa Euroopassa ja operaattorivapaasti... "Nowadays you can buy a CPU cheaper than the CPU fan." -- Unnamed AMD executive
|
|
26.6.07 21:39
cealdyn
|
Hmm niin, tuskin tuolla Web2.0 periaatteella kovin monimutkaisia sovelluksia pystyy tekemään, vähän sellainen tunne että esim tuo iPhonen mediatoistin on rajattu aika tiukasti applen formaatteihin ja puhelimeen ei sovellusta saa mikä vaikka divx:t pyöräyttäisi. Tai miten hauskoja pelejä voisi olla mahdollista tuolla uudella kosketusnäytöllä pelata.
|
|
27.6.07 10:23
frissy
|
No siis kyllähän monimutkaisia saa tehtyä, ei siinä mitään. Erilainen tapa, sitä vieroksutaan, mutta ihan toimiva tapa se on. Tietysti siinä on heikotkin puolet, mutta myös vahvuudet. evoluutio:
Sulla onkin asennevamma mua kohtaan. Se taas on sun ongelma. Kannattaa joskus oikeasti miettiä toisten sanomisia vaikka olisit täysin eri mieltä ja sappinesteet nousis ylös.
|
|
27.6.07 13:41
strummer
|
Linkkejä iPhonen arvosteluihin jenkkilehdissä: http://www.talouselama.fi/docview.do?f_id=1195689&s=r
Tuo Sami Rainisto on kyllä aika fanboy, katselaa sen muut iPhone-jututkin ;)
P3-1GHz, Arch Linux
CAPS LOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
Opeth - Blackwater Park \o/
Kotisivut Last.fm
|
|
27.6.07 14:17
frissy
|
Mitä nyt olen ulkomaisia artikkeleita lukenut, niin aikas positiivista kamaa on kahden testiviikon jälkeen. Tarvittais noita Stevejä hiukan muillekkin duuniin :D evoluutio:
Sulla onkin asennevamma mua kohtaan. Se taas on sun ongelma. Kannattaa joskus oikeasti miettiä toisten sanomisia vaikka olisit täysin eri mieltä ja sappinesteet nousis ylös.
|
|
28.6.07 09:21
Ruutiveijari
|
strummer:Tuo Sami Rainisto on kyllä aika fanboy, katselaa sen muut iPhone-jututkin ;)
...kuten ovat myös Walt Mossberg ja esimerkiksi David Pogue. Mossberg on sieltä innokkaimmasta päästä. Todelliset arviot alkaa tihkumaan vasta parin kuukauden sisällä julkaisusta kun kone päätyy hypen jälkeen myös muiden kuin Appleistien käsiin.
|
|
29.6.07 00:23
Deus Ex
|
No tänään se "Jeesuspuhelin" viimein julkaistaan. Aika hyvältä se vaikuttaa, mutta 3g-tuen puute, paska akku ja pakollinen kytkykauppa saa odottamaan, että mikä on Nokia vastaus. Outstanding Achievements in the Field of Excellence.
Das Schutzenfest niemals mehr gesehen.
Shave the cheerleader, shave the world!
|
|
29.6.07 00:49
xAIFx
|
Deus Ex:No tänään se "Jeesuspuhelin" viimein julkaistaan. Aika hyvältä se vaikuttaa, mutta 3g-tuen puute, paska akku ja pakollinen kytkykauppa saa odottamaan, että mikä on Nokia vastaus.
Kosketusnäytöllinen communicaattori? :P
|
|
29.6.07 09:04
Ruutiveijari
|
Deus Ex: paska akku
..jota ei voi itse vaihtaa.
|
|
29.6.07 11:34
frissy
|
Milläs määritelmällä akku on paska?
Ainakin täällä toimistossa, missä olen nyt on vain ja ainoastaan ollut ongelmia 3G:n kanssa. Toimii miten sattuu ja useasti ei toimi ollenkaan. Syy EDGE:n käyttämiseenhän oli, että se on paljon vikasietoisempi ja muutenkin sellaisen "jyllää eteenpäin hitaasti, mutta varmasti" ja nuo 3G piirit vie virtaa aika kiitettävästi. n-sarjalaiset kun ovat niin huippua akkukestoltaan...aika monella on hymy hyytynyt kun uusi superluuri kestää yhden päivän akulla.
Tosin, olisivat voineet pistää 3G:n sisään ja antaneet sen olla sammuksissa jos ei halua käyttää... evoluutio:
|
|
29.6.07 18:29
Geefabio
|
Deus Ex:No tänään se "Jeesuspuhelin" viimein julkaistaan. Aika hyvältä se vaikuttaa, mutta 3g-tuen puute, paska akku ja pakollinen kytkykauppa saa odottamaan, että mikä on Nokia vastaus.
Mikä siinä akussa on paskaa? Sehän on enemmän kuin kilpailukykyinen.
Jos jotain negatiivista pitää keksiä aiheina on gps:n puute (maps, wupdiduu, mitä jos et tiedä missä olet. Muutenkin syvältä ahterista naputtaa ruutua aina kun haluaa seuraavan ajo-ohjeen). Toisena moitteena on juurikin aneeminen verkkonopeus. Tuon luokan laitteen pitäisi minimissään olla 3G, joka btw on toiminut allekirjoittaneella todella hyvin poislukien Helsingissä, jossa se tuntuu tahmaavan ainakin Surinalla. "Nowadays you can buy a CPU cheaper than the CPU fan." -- Unnamed AMD executive
|
|
29.6.07 19:10
xAIFx
|
toi huono 3G:n toiiminta helsingis on tosiaan outoa. Samoja ongelmia siis mulla.
|
|
29.6.07 19:27
frissy
|
On kuulemma tuo EDGE-verkko nopetunut jenkkilässä tuolla AT&AT&AT mikä nyt onkaan. En sitten tiedä, että mitä siellä on tehty. Kenties Apple on vaatinut sitä nopeemmaksi, mutta ihmettelen kyllä että miten hemmetissä tuo voi nopeuta vai ajeleeko ne verkkoa minimillä ja sitten vasta kun joku valittaa hiukan korkeemmalta taholta niin pistävät lisää vauhtia. evoluutio:
|
|
29.6.07 20:10
Ruutiveijari
|
frissy:mutta ihmettelen kyllä että miten hemmetissä tuo voi nopeuta vai ajeleeko ne verkkoa minimillä ja sitten vasta kun joku valittaa hiukan korkeemmalta taholta niin pistävät lisää vauhtia.
EDGE on vain softapäivitys tukiasemiin, joten kapasiteettia on voitu lisätä varsin vähällä vaivalla. Tuskin AT&T myöskään haluaa olla syypää iPhonen mahdolliseen epäonnistumiseen, joten sillä saralla ollaan saatettu tehdä lisäpanostuksia.
|
|
29.6.07 20:28
Deus Ex
|
frissy:Milläs määritelmällä akku on paska?
Onhan se ikävää, että se on kiinteänä siellä sisuksissa. Ei voi edes ottaa vaihtoakkua mukaan reissuun vaikka puhelinta täytyy olla alvariinsa latailemassa. Outstanding Achievements in the Field of Excellence.
Das Schutzenfest niemals mehr gesehen.
Shave the cheerleader, shave the world!
|
|
29.6.07 21:59
Geefabio
|
Deus Ex:frissy:Milläs määritelmällä akku on paska?
Onhan se ikävää, että se on kiinteänä siellä sisuksissa. Ei voi edes ottaa vaihtoakkua mukaan reissuun vaikka puhelinta täytyy olla alvariinsa latailemassa.
Kaikki on suhteellista. Toisaalta sisäisellä akulla ei tarvita puhelimessa luukkuja ja saadaan rakenteesta jämäkämpi. Toisaalta taas vaihto-operaatio on ikävämpi. Itse kyllä mieluummin tuon hintaluokan laitteeseen ottaisin ihan irtoakun.
6 hours of Internet use, 7 hours of video playback or 24 hours of audio playback. The iPhone will also feature 250 hour—more than 10 days—of standby time.
En näkisi noissa luvuissa mitään valittamisen aihetta. Ne muutamat revikat, mitä itse olen lukenut ovat vahvistaneet, että akunkesto on hyvällä tasolla.
"Nowadays you can buy a CPU cheaper than the CPU fan." -- Unnamed AMD executive
|
|
29.6.07 22:38
Ruutiveijari
|
|