MuroBBS

Ei omia tunnuksia?
Rekisteröidy tästä

Muropaketti > MuroBBS > Rauta > 22" TFT-näyttöketju
1 2 3 ... 228 229 230 seuraava >>
Mainos:
22” TFT-näyttöketju

22” TFT-näyttöketju

päivitetty 11.3.2008

VERTAILUTESTEJÄ:

Näyttöjen kokoerot: http://img295.imageshack.us/img295/931/lcdsizejx5.gif
Resoluutioiden kokoerot: http://img510.imageshack.us/img510/2156/resotyf0.png

Kaikki näytöt ovat 1680*1050 pikseliä, pikselin koko 0,282 mm. (poikkeus: Lenovo L220x 1920*1200)
Näkyvä kuva-ala: 474*296 mm, halkaisija 559 mm
Nopeus ilmoitettu Grey to Grey (GTG, G2G).

Tietoa paneelityypeistä: http://en.wikipedia.org/wiki/TFT_LCD#Types
Kaikki 22" näytöt ovat TN-paneelilla. (poikkeus: Lenovo L220x 1920*1200 ei-TN -näyttö) Muun tyyppisiä paneeleja löytyy esim. 21" ja 23" kokoluokissa.

Sanasto:
DVI = Digital Visual Interface (digitaalinen näyttöliitäntä vs. analoginen VGA)
HDCP = High-bandwidth Digital Content Protection
DCR = Dynamic Contrast Ratio
Input lag = näytön aiheuttama lisäviive esim. hiiren liikuttamisen ja kursorin liikkumisen välillä
PIP = Picture In Picture

Paneelivalmistajia:
- CMO = Chi Mei Optoelectronics
CMO:n TN-paneelit ovat 6bit+HI-FRC, jolla saadaan huijaamalla 16,7M väriä.
- AUO = AU Optronics Corp.
- Samsung
- CPT = Chunghwa Picture Tubes
- LG.Philips
- Innolux

Pikselivirheet/takuu:
http://www.behardware.com/articles/666-1/a-look-into-dead-pixels-2007.html
standardi ISO 13406-2, pixel fault class II (jollei muuta mainittu)

Keskustelua laajakuvanäytöistä ja peleistä: http://www.widescreengamingforum.com/forum/
Pelien laajakuvatuki: http://www.widescreengamingforum.com/wiki/index.php?title=Master_Games_List _-_A

Acer AL2216W / AL2216Ws / AL2216Wd / AL2216Wsd

Acer AL2223W

Acer AL2251WS
    5 ms 800:1 300cd/m2
    "Gamers line"
    + hdcp
    + kaiuttimet

Acer X221W

Acer X222WA / X222WD

AOC 210S
    5 ms 2000:1 (DCR) 300cd/m2

ASUS MW221U

Asus PG221

Asus VW222

Belinea 2225 S1W

Belinea 2230 S1W

BenQ FP222WA / FP222W / FP222WH

BenQ X2200W

Chimei CMV 222H

Dell E228WFP

Eizo ColorEdge CG221
    30 ms 400:1 200cd/m2
    + 22,2"
    + 1920*1200 resoluutio, dot pitch 0.249 mm
    + 2*DVI
    + USB
    + korkeussäätö
    + ei ole TN-paneeli
    - 30 ms
    - korkea virrankulutus (100 W)
    - hinta (5000e)

Eizo S2231WE-BK

Fujitsu-Siemens Scaleoview L22-1W / L22W-2 / L22-W-2DV / L22W-3

Fujitsu-Siemens Scaleoview L22W-4 / L22W-5 / L22W-6SA / L22W-7SD / X22W-1
    TN 5 ms 1000:1 300cd/m2
    L22W-4 / L22W-5 / L22W-6SA = 1*VGA
    L22W-7SD / X22W-1 = 1*DVI + 1*VGA
    + pikselitakuu 14 vrk
    + kaiuttimet
    - tco'99

Fujitsu-Siemens Scaleoview H22-1W

HP Pavilion w22

HP Pavilion w2207

Iiyama ProLite E2200WS

Iiyama ProLite E2201W

LG L226WT-SF

LG L226WTQ-WF / L226WTQ-SF

LG M228WA
    + TV-malli
    + vga+dvi+komposiitti+svideo+scart+komponentti
    - analoginen viritin

LG L227WT-PF

Lenovo D221 Wide

Lenovo L220x

Mirai DML-522W100

NEC LCD225WXM

Philips 220WS8FS / 220WS8FB
    5 ms 1000:1 300cd/m2
    220WS8FS = hopea
    220WS8FB = musta

Samsung SyncMaster 216BW
    + hdcp
    - vain 21,6"

Samsung SyncMaster 223BW
    + hdcp
    + asetusten (kontrasti jne.) säätö softalla (win) mahdollista
    +- kiiltävä musta kehys

Samsung SyncMaster 2232BW
    2 ms 1000:1 300cd/m2
    + laajemmat katselukulmat vs. 226BW (170/170 vs 160/160)
    + hdcp
    +- kiiltävä musta kehys

Samsung SyncMaster 225BW

Samsung SyncMaster 225MW
    TN 5 ms 700:1 300cd/m2
    + TV-malli
    + kaiuttimet
    + 7 eri liitäntää! vga + dvi + hdmi + komposiitti + svideo + scart + komponentti
    + PIP
    + hdcp
    - analoginen viritin
    - Supporting 1080i input (eli ei tue 1080p?)

Samsung SyncMaster 225UW

Samsung SyncMaster 226BW

Samsung SyncMaster 226CW

Samsung SyncMaster 215TW
    Samsung S-PVA 8 ms
    + liitännät
    + kuva (parempi paneelityyppi kuin missään 22")
    + hdcp
    + korkeussäätö, pivot
    - input lag
    - vain 21"
    - hinta
    http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=3081

Samsung SyncMaster 214T-BK
    PVA 8 ms 900:1 300cd/m2
    + paneeli
    + 1600*1200 resoluutio
    + vga + dvi + komposiitti + svideo + komponentti
    + jalustan säädöt, pivot
    + hdcp
    -+ 21,3", mutta 4:3
    -+ kuvasuhde

Videoseven L22WD
    5 ms 700:1 300cd/m2
    + hinta

ViewSonic VX2235WM

Viewsonic VX2245WM

ViewSonic VX2255WMB / VX2255WMH

Viewsonic VG2230WM

ViewSonic VLED221wm

Yakumo TFT 22 WJT XFast
    5 ms 700:1 300cd/m2
    + hinta Saksassa
    - saatavuus Suomessa?

Hki
Samsungeissa on molemmissa HDCP. Kaikista muista taitaa valitettavasti puuttua tai siitä ei ole ilmoitettu.

Tässä Saksan tarjonta:
http://geizhals.at/eu/?cat=monlcd20&sort=artikel&bpmax=&asuch=2 2%22+1680&asd=on&filter=+Angebote+anzeigen+
Sain tuon Samsungin 225bw:n perjantaina, joitakin elokuvia ja tv-sarjojen jaksoja olen testannut dvdrip ja dvd-muodossa sekä muutamaa peliä natiivi ja ei-natiivi resoluutioilla. Kuva on tarkka ja terävä, värit näyttivät minun silmiini ainakin hyviltä tosin joutui niitä vähän säätämään. Valovuotoa on hieman ylä ja alareunassa mutta sekin niin vähäistä ettei se häirinnyt. Elokuvien katsominen sujui hyvin jos näyttöä ei katsonut turhan läheltä. Musta oli tarpeeksi mustaa minulle. Pelaaminen näytöllä tuntui hienolta varsinkin 1650x1050 resoluutiolla jota en ole aikaisemmin käyttänyt. Testaillut olen ainakin Red Orchestraa, Company of Heroesia, Oblivionia ja paria vanhempaa peliä. Resoluution skaalauksen saa päälle ajureista jolloin kuva ei veny vaan jättää mustat reunat. Näytön hinta on tosin vielä n. 460€ paikkeilla mutta tästä saa kyllä laadukkaan laajakuvanäytön jos vain kahisevaa löytyy.
Itse olen tuota 225BW:tä miettinyt, harkinnut, kääntänyt ja vääntänyt :p
Houkuttais kovasti vaihtaa tuo Viewsonic VP171s pois isompaan.
Rusna:Itse olen tuota 225BW:tä miettinyt, harkinnut, kääntänyt ja vääntänyt :p

Sama tilanne mulla, vaikkakin VP171 on kyllä ihan hyvin palvellut. Olen myös miettinyt 21" 215TW:tä, mutta viimeisimmät keskustelut input-lageista vähän huolestuttavat.. Lähinnä kiinnostais tietää tuleeko mahdollisesti lähiaikoina jotain uutta Samsungilta tähän koko(21-22")/hinta(500-700 EUR)-luokkaan..

Ei helv.. melkein kaikki jotain 5ms TN-paskoja. Ketään ei ilmeisesti kiinnosta miltä se kuva näyttää.
AMD X2 4400+ | 939dual-sata2 | 1,5GB DDR400 | X800XL 256MB passiivi | 640GB levytilaa | Eizo S2110W | Dell P992
Itse hain gigantista tuommoisen ViewSonic VX2235WM ,,, 5ms TN .... Kyllä minua kiinnostaa miltä kuva näyttää ja tässä on erinomainen kuva. Oikeen tyytyväinen olen valintaani.
Verkkokaupassa tuo ja jokin 20" malli näyttivät aika hirveiltä kun niissä pyörivää videota katsoin.
Säädöt ehkä perseellään.
E6400@3,5Ghz, GigaShit DS4, 2gt Ddr2 Micron d9, AsuX X1900XT@XTX, 250+200gt, p5-470w, X-fi, 5.1.1, 01=48k, 03=22k, 05=13k, 06=6.9k, Am3=136k. Idle 165W, 3d 340W.
Mitä tarkoittaa TN-paneeli?
-=]Glory to the Brains[=-
TN+Film

The TN+Film (Twisted Nematic) display is the most common consumer display type, due to its lower price. The pixel response time on modern TN panels is sufficiently fast to avoid the shadow-trail artifacts that were a cause for complaint in the past. This fast response time has been a heavily marketed aspect of TN displays, although in most cases this number does not reflect performance across the entire range of possible color transitions. However this marketing strategy, combined with the relatively lower cost of production for TN panels, has led to the dominance of TN in the consumer market.

The TN display suffers from limited viewing angles, especially in the vertical direction, and some are unable to display the full 16.7 million colors (24-bit truecolor) available from modern graphics cards. These particular panels, with 6 bits per color channel as opposed to 8, can approach true 24-bit color using a dither method which quickly cycles pixels to simulate a given shade, which are noticeable to some and discomforting to others. Overall, color reproduction and linearity on TN panels is poor. Shortcomings in display color gamut (often referred to as a percentage of the NTSC 1953 color gamut) can also be attributed to backlighting technology. It is not uncommon for displays with CCFL (Cold Cathode Fluorescent Lamps) based lighting to range from 40% to 76% of the NTSC color gamut, whereas displays utilizing white LED backlights may extend past 100% of the NTSC color gamut - a difference quite perceivable by the human eye.
E6400@3,5Ghz, GigaShit DS4, 2gt Ddr2 Micron d9, AsuX X1900XT@XTX, 250+200gt, p5-470w, X-fi, 5.1.1, 01=48k, 03=22k, 05=13k, 06=6.9k, Am3=136k. Idle 165W, 3d 340W.
Sensei:Ei helv.. melkein kaikki jotain 5ms TN-paskoja. Ketään ei ilmeisesti kiinnosta miltä se kuva näyttää.

Niin tai sitten joillekin yksinkertaisesti ei kelpaa sellainen paneeli, jolla pelaaminen ei onnistu. Tai ehkä kaikkia ei kiinnosta maksaa siitä paneelityypistä itseään kipeäksi. Noi nyt tuli ensimmäiseksi mieleen.

Aika ärsyttävä yleistys, että TN-paneelin kuva olisi jotenkin paska. Toki se on huonompi, kuin näiden kalliimpien paneelien, mutta se ei edelleenkään sano sitä, että kuva olisi jotenkin luokaton -kuten sinä annat kommentillasi ymmärtää.

Vaikka ehkäpä minäkin Eizon käyttäjänä kertoisin muille, kuinka paskaa kuvaa he monitoreistaan katsovat. Ja vieläpä hyvillä mielin.

Oi tulispa kunnon sade joka pyyhkis alleen kaiken ton saastaan. Ja siihen paskaan mä luen hipit, stallarit, kommarit, revarit ja muut hihhulit jotka vaikeuttaa Kekkosen duunia.
alvaro:
Rusna:Itse olen tuota 225BW:tä miettinyt, harkinnut, kääntänyt ja vääntänyt :p

Sama tilanne mulla, vaikkakin VP171 on kyllä ihan hyvin palvellut. Olen myös miettinyt 21" 215TW:tä, mutta viimeisimmät keskustelut input-lageista vähän huolestuttavat.. Lähinnä kiinnostais tietää tuleeko mahdollisesti lähiaikoina jotain uutta Samsungilta tähän koko(21-22")/hinta(500-700 EUR)-luokkaan..

Hehe.. Täällä hyvin palvellut VP171b siirtyy kakkoskoneeseen. 215TW on juuri tilauksessa. Voin yrittää laittaa kuvia ja kommenttia kunhan saapuu.
Heh, VP171 on ollut kovin suosiossa =)
Tässä tullut nyt jonkin aikaa Samsungin 225BW:tä käytettyä, ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Edellisenä näyttönä oli Samsungin kohtuullisen hyvä CRT, ja sen lahoamisen jälkeen pari kuukautta Viewsonicin VX724 paremman puutteessa.

Värien, sekä katselukulmien puolesta tämä päihittää selkeästi tuon Viewsonicin vaikka samaa niin kutsuttua "paskaa TN-paneelia" käyttävätkin. Ilmeisesti on paneeleissa aikalailla eroja. Valikot ovat perinteiseen Samsungin tapaan selkeät ja "Magic Bright" sekä "Magic Color" toiminnot ovat ehdottomat Samsungeihin tottuneelle. (Eli muutamalla napsautuksella saa kontrastia ja värisävyjä muutettua. Löytyy valmiita "Presettejä" ja itse saa muokata haluamiaan.)

Pelejä testailin mm. Oblivionia, Bf2:ta, Bf2142 demoa, Homeworld 2:ta.. Hienolta näyttää. Miten ennen on pelattu ilman laajakuvaa.. :P (Täytyy muistaa että monissa laajakuvaa tukemattomissa peleissä valikot sun muut ovat hieman vääristyneitä vaikka itse pelin "maisemat" näkyvätkin oikein.)

Valovuotoa on hieman ylhäällä keskellä ja alhaalla keskellä. Onneksi se on vain noin 1cm korkeussuunnassa, eli melko pienellä alueella. Kuolleita tai viallisia pikseleitä ei ollut ainoatakaan. Korkeussäätö on kätevä, esim tuossa Viewsonicissa sitä ei ollut. (Tai sitten en vaan osannut..) Lisäksi näyttöä saa käänneltyä helposti "pyörivän" jalustan ansiosta.

Kaikenkaikkiaan loistava ostos. Erittäin hyvä, ainakin itselleni, pelailuun, leffojen katseluun ym. peruskäyttöön.
Intel T7200, Asus N4l-vm dh, 2x1gt G.Skill, 320g Seagate 7200.10, Antec Fusion
Sasseli:
Sensei:Ei helv.. melkein kaikki jotain 5ms TN-paskoja. Ketään ei ilmeisesti kiinnosta miltä se kuva näyttää.

Niin tai sitten joillekin yksinkertaisesti ei kelpaa sellainen paneeli, jolla pelaaminen ei onnistu. Tai ehkä kaikkia ei kiinnosta maksaa siitä paneelityypistä itseään kipeäksi. Noi nyt tuli ensimmäiseksi mieleen.

Aika ärsyttävä yleistys, että TN-paneelin kuva olisi jotenkin paska. Toki se on huonompi, kuin näiden kalliimpien paneelien, mutta se ei edelleenkään sano sitä, että kuva olisi jotenkin luokaton -kuten sinä annat kommentillasi ymmärtää.

Pelikäyttöönhän nuo on ilmeisesti tarkoitettu. Kävin kyllä testaamassa myös useita TN-näyttöjä muutamalla painokäyttöön tarkoitetulla valokuvalla ja videonpätkällä. Noita TN-näyttöjä en voinut hyvällä tahdollakaan sanoa edes keskinkertaisiksi. Niissä kaikissa oli kuin joku kalvo, joka tuhoaa kontrastin. Lisäksi onneton väritoisto. Ehkäpä TN:t on kehittyneet vajaassa vuodessa. Tärkeintähän on, että itse on tyytyväinen omaan näyttöönsä, ei sitä yleensä muut katsele.
AMD X2 4400+ | 939dual-sata2 | 1,5GB DDR400 | X800XL 256MB passiivi | 640GB levytilaa | Eizo S2110W | Dell P992
petepeluri:TN+Film

--using a dither method which quickly cycles pixels to simulate a given shade, which are noticeable to some and discomforting to others.

Ahaa, tästäkö siis johtuu, että tämä näyttö vilkuu joillakin sivuilla tietyn harmaan taustavärin kohdalla. Näyttönä BenQ FP91G+

-=]Glory to the Brains[=-
Itselläni on myös tämä ViewSonicin 22" vx2235wm -näyttö TN-paneelilla. Olen erittäin tyytyväinen valintaani, kuva on mielestäni todella hyvä. Ainut miinus tulee pienestä valovuodosta ylä- ja alalaidassa.

Vaikka 20" 400€ näytöissä olisi hieman parempi kuva, niin kyllä ylimääräiset 2" korvaa sen helposti. Näyttö on todella iso.
-Sandels-
Lloyd:
Vaikka 20" 400€ näytöissä olisi hieman parempi kuva, niin kyllä ylimääräiset 2" korvaa sen helposti. Näyttö on todella iso.

Ja reso aivan onneton.
Intternet on lätäkkö!
anidabi:
Lloyd:

Ja reso aivan onneton.

Ai 1680 x 1050 on muka onneton?

Hei, kun tunnut jotain tietävän (ja petepeluri kanssa) kerrohan mikä olisi sopiva paneeli kuvankäsittelyyn, jossa nimenomaan olisi mahd. hyvät värit ja sävyskaalat - viis vasteajasta siis. Ihnoan kun tummat menee lituissä tukkoon, vaaleat palaa puhki ja liukuväreissä on bandingia... mahdoton tehdä työtä sellaisella.

Kiinnostaa myös kuka valmistaa 'oikeasti' hyviä TFT:itä tuohon tarkoitukseen. Joo, Eizo jne. Mutta onko esim. halvempia paneeleja joilla tekee jotain, esim. se uus BenQ 24" vai mikä olikaan.
- It's nice to be important, but important to be nice!
Sasseli:

Isoihin laajakuviin se on luokaton. Jo 20" TN-näytön reunat kärsivät katselukulmaongelmista jos liikuttaa päähä vähääkään. Ärsyttävää katsoa kun reunat solmuilee keskenänsä.
poroGOD:

Hei, kun tunnut jotain tietävän (ja petepeluri kanssa) kerrohan mikä olisi sopiva paneeli kuvankäsittelyyn, jossa nimenomaan olisi mahd. hyvät värit ja sävyskaalat - viis vasteajasta siis. Ihnoan kun tummat menee lituissä tukkoon, vaaleat palaa puhki ja liukuväreissä on bandingia... mahdoton tehdä työtä sellaisella.

Kiinnostaa myös kuka valmistaa 'oikeasti' hyviä TFT:itä tuohon tarkoitukseen. Joo, Eizo jne. Mutta onko esim. halvempia paneeleja joilla tekee jotain, esim. se uus BenQ 24" vai mikä olikaan.

S-IPS paneelin näyttö ja ehdottomasti glossy-coatingilla. 20" löytyy Neciltä.
Nyt tuli Samsung 225BW ja muutama tunti on tullu testailtua.

Näyttö ulkoisesti kaunista katseltavaa. Erityisen hienon näytöstä tekee ohuet reunat. Korkeuden ja katselukulman säädöistä näyttö saa täydet pisteet. Näyttöpaneelin korkeutta voi säätää välillä 8-18cm alalaidasta mitattuna.
Kuva oli selvästi sinertävä tehdasasetuksilla (RGB 50:50:50), mutta sen sai korjattua säätämällä. Itse päädyin asetuksiin ~(42:45:20). Myös kirkkaus oli 100%:ssa tehdasasetuksella ja sitäkin sai laskea selvästi.
Näytön koko on kunnioitettava, mutta ei todellakaan liian iso. 1680x1050 pikselin resoluutio vaikuttaa aivan sopivalta tämän kokoiselle näytölle. Onneksi päädyin tähän 22 tuumaiseen, sillä 20 tuumaa olisi ollut minulle jo liian pieni.

Taustavalon vuotoa havaittavissa kuvan ollessa musta tai muuten hämärä. Yritin käyttää sellaista valoitusaikaa, että vuoto näyttäisi mahdollisimman todenmukaiselta. Vuoto on lievästi häiritsevä, mutta kuitenkin siedettävä.

Säätöjen jälkeen harmaat toistuvat mielestäni erinomaisesti sekä vaaleassa että tummassa päässä. Sekä vaaleimmat että tummat harmaat ovat samanaikaisesti eroteltavissa.

Muutamia erityyppisiä valokuvia...
Jokainen tehkööt näistä omat johtopäätöksensä..

Katselukulmat
Katselukulmien kanssa ei ole juurikaan ongelmia, vaikka kyseessä onkin 22" TN paneeli. Normaali liikehdintä ei vaikuta kuvaan häiritsevästi ja kulmat riittävät varmasti normaalikäyttöön. Julkiseksi informaationäytöksi 225BW ei kuitenkaan katselukulmien puolesta sopisi.

Kuva Dreamfallista melko hämärästä kohtauksesta
Alalaidassa havaittavissa taustavalon vuotoa..

Oblivion

HYVÄÄ/HUONOA

+ ei kuolleita pikseleitä
+ kuvanlaatu. Värit TN-paneeliksi yllättävän hyvät
+ ei häntimistä havaittavissa
+ ulkonäkö ja Koko
+ korkeuden ja katselukulman säätö
+ todella helpot valikot
+ HDCP
+ kokoisekseen halpa hinta

- valovuodot ylä- ja alalaidassa
- väritasapainojen ja kirkkauden tehdasasetukset. Kuva näytti alussa sinertävältä ja värit hailakoilta (ongelma korjaantuu itse säätämällä)
- yleinen LCD-näyttöjen heikkous: musta ei ole niin mustaa kuin CRT-näytöissä. Toisaalta valkoinen taas on todellakin valkoista.

EDIT:
Nyt pari viikkoa käyttökokemusta ja hyvältä vaikuttaa edelleenkin. Valovuoto ei ole kiinnittänyt huomiotani/häirinnyt vaikka olen pelannut pelejä joissa on "hämärää meininkiä". Ja se onkin ollut se melkein ainut oikea miinus tälle näytölle. Katselukulmat voisi olla suuremmat, mutta toisaalta onhan ne ihan riittävät jos koneen ääressä istuu :) Kokonaisuudessaan olen ollut tyytyväinen ja näyttö on ollut sitä mitä odotinkin.
Ja nyt pidemmän käyttökokemuksen perusteella arvosanat:
Yleisarvosana: 8,5
Performance/Price: 9,5
Asus A8N-E, A64 Venice @ 2400MHz, 1536MB DDR400, PNY GeForce 7600 GT @ 600/800
Rusna:
anidabi:
Lloyd:

Ja reso aivan onneton.

Ai 1680 x 1050 on muka onneton?

Kyl se tuon kokoluokan monitorissa on!
Intternet on lätäkkö!
-
1 2 3 ... 228 229 230 seuraava >>
MuroBBS > Rauta > 22" TFT-näyttöketju

Mainos:

Takaisin ylös